Ei nyt mitään suurempia ihmeitä ole sattunut, mutta kunhan taas ilokseni kirjoittelen!
Pentusuunnitelmat on edenneet sen verran, että varasin ajan allergiatesteihin, hankin lisää harjistietoutta ja selaan & tiedustelen kasvattajilta pentusuunnitelmia.
Harjistietoutta hankin lisää ostamalla Flagstones Ponies -kasvattajalta Pentuoppaan.
Odotan kirjasta aivan innolla! Kirjan avulla voisi tavallaan päästä syvemmälle tähän harjiksen hoitoon ja ruokintaan yms. Varsin odottavaisin mielin ollaan.
Lisäksi olen törmännyt pariin muuhun ihan varteen otettavaan kasvattajaan, joilta voisi se oma pentu mahdollisesti joku päivä minulle tulla. Näitä ovat esim. yo Flagstones ja Candy Queen's. Hyviä kasvattajia on aivan liikaa.Mutta onpa sitten varaa mistä valita, kun pennullakin on sen verran kovat kriteerit :D
Huomasinkin jo aiemmin, että edellisestä tekstistäni puuttui pari asiaa, mutta en minä niitä kaikkia enää muista. Päälimmäiseksi mieleen kuitenkin jäi, että unohdin mainita harjakoirissa minua askarruttavan erään huonon puolen, nimittäin hammasongelmat. Ne ovat sinäänsä hiukan arvaamatton ongelma, sillä niitä voi olla, tai ei ole. Mutta mikäli niitä on, se tietää kalliita eläinlääkärikäyntejä, vaikkakin, oli koira sitten mikä koira hyvänsä, aina on varauduttava yllättäviin menoihin..
Lisäksi olen hieman huumorimielessä huolestunut, että miten ihmeessä pärjään niin pienen otuksen kanssa. Eihän harjakoirat kasva kuitenkaan kuin korkeintaan 33cm korkuisiksi. Se on minun mittakaavassa varsin pieni, tottunut kun olen isompiin koirarotuihin, kuten Airedalenterriereihin, Kultaisiinnoutajiin, Collieihin, Dalmatialainen, Landseer, Isoihin Münsterinseisojiin, Saksanseisojiin ja isoihin sekarotuisiin. Pienistä koirista minulla ei juurikaan ole kokemusta, mitä nyt kaverin shelttipentu ja poikaystävän perheen pieni sekarotuinen tyttökoira. Vaikkakin tämän "pienen sekarotuisen tyttökoiran", eli tutummin Nikcyn kanssa on tultu vietettyä paljon aikaa, ja yritetty vähän agin alkeitakin. Ehkä pieneen koiraan tottuu sitten pidemmänpäälle, vaikkakin ensin se voi tuntua siltä että "iiks, astun sen päälle" :D

Nojoo, tulipahan joristua taas ihan tyhjänpäiväisiä, eikä edes kovin pitkästi. Mutta olenpahan enemmän ajantasalla asioista..