Hei!

 

Nimeni on Netta Timonen ja olen 19-vuotias nuori nainen Espoosta. Olen jo pidemmän aikaa ollut kiinnostunut kiinanharjakoirarodusta ja tarkoituksena olisi omaksi sellainen hankkia. Olen kiinnostunut (tästä ja tästä pentueesta/ onko teillä suunnitelmia pentueista).
Esittelen kuitenkin ensin hieman itseäni.
Valmistun keväällä 2009 lähihoitajaksi ja olen muuttamassa omaan asuntoon (mahdollisesti Joensuuhun). Tämä olisi itselleni oiva sauma ottaa perheenjäseneksi kotiin, kaveriksi harrastuksiin ja mahdollisesti näyttelykentille oma harjakoira.

Asun tällä hetkellä vielä vanhempani luona, omakotitalossa, mutta mikäli saan asunnon ja opiskelupaikan toivomuksien mukaan Joensuusta, olisi keväällä/kesällä tarkoitus muuttaa sinne. Joensuussa asunto tulisi olemaan kaksio tai kolmio joko rivitalosta tai pienestä kerrostalosta, hieman kaupungin ulkopuolella. Kaverini ja hänen shetlanninlammaskoiransa tulisivat sinne kämppäkavereiksi. Joensuussa asuu myös toinen vanhemmistani ja entinen airedalenterrierini. Koira jäi maaseudulle minun muuttaessani kaupungin vilinään toisen vanhempani luokse ja opiskelemaan.

Olen todellakin koiraihminen ja pienestä pitäen on omaa koiraa kinuttu, kunnes meille tuli vuonna 2000 airedalenterrieri uros. Sen kanssa on touhuttu vuoteen 2006 asti, jolloin muutin Espooseen. Harrastuksia minulla ja "Rinolla" ei oikeastaan ollut, mitä nyt kotona oli agilityradat pystyssä ja pientä tokoilua harrastettiin. Näyttelyissä ei käyty, sillä Rino jouduttiin kastoroimaan laskeutumattomien kivesten takia. Omasta koirasta on siis jo ennestään 6-vuoden kokemus.

Harjakoirista puolestaan ei ole aiempaa kokemusta sen kummemmin. Kaikki mahdollinen tieto on kyllä koluttu läpi, mutta käytännössä rotu on minulle varsin vieras. Näyttelyissä olen muutamisen kertaa käynyt seurailemassa harjakoirien kehää ja juttelemassa joillekin harjakoirien omistajille. Kysellyt esimerkiksi joitain askarruttavia asioita, joihin olenkin saanut vastauksia.

Etsin ennen kaikkea perheenjäsentä jonka kanssa voisi myös harrastaa yhteisesti. Tyyppinä etsin tervettä nakua urospentua.  Mahdollisia harrastuksia, joista itse olen kiinnostunut, ovat agility ja toko. Näyttelyitäkin olen miettinyt, mielenkiintoa kyllä on, mutta kokemusta ei juurikaan. Mutta tarkoitus olisi kuitenkin tutustua yhdessä myös näyttelyihin ja totta kai jatkaa käymistä mikäli sieltä hyviä arvosteluja tulee. Tietenkin harrastukset riippuvat aivan koiran luonteesta ja sen omasta halusta harrastaa. Tämän takia kuitenkin etsin hyvin reipasta, toimeliasta ja rohkeaa pentua. Pennun kanssa olisi tarkoitus mennä pentukurssille ja siitä jatkaa muille tottelevaisuuskursseille sekä agikursseille, riippuen tietenkin aivan koirasta.